Історія успіху – Баг, якому вдалося

П’ятниця – час для нашої вже традиційної рубрики 🙂 🐞

Впевнений, всім нам хоч раз у житті доводилось чути (або ж казати) сакраментальне: “це не баг, це фіча!”©️. Але в силу специфіки професії далеко не всім доводилось із цим погоджуватись. Попри те, є окрема категорія багів, з привілейованістю та елітністю яких погоджуються всі, складають про них легенди, надають їм власні імена та через деякий час вже навіть й не пригадують що колись ця легендарна фіча була багом. Зазвичай такі діаманти зароджуються в нетрях гейм-дев студій. Популярна гра набирає обертів, ігрова спільнота ширшає, і в певний момент хтось з гравців отримує в спільній грі перевагу над іншими завдяки випадково знайденому багу гри. Чутки про таких майстрів швидко поширюються спільнотою і вже за деякий час сіренький баг 🐛 стає білокрилою фічею 🦋, родзинкою гри.

Герой сьогоднішньої історії народився цілком та повністю в легендарній ID Software в середині 90-х. Ім’я йому, ви напевне вже здогадались – Rocket Jump 💥
З трейсабіліті в ті роки було не так добре як в наші, тому мені довелось трохи понишпорити по старих архівах в пошуках “тата” цього вельмишановного бага. То ж маю цілих дві версії 🙂
1️⃣ Ще в Doom, який навіть не мав не тільки кнопки стрибку, а й справжнього 3D – для того щоб дістатись секретного виходу з рівня E3M6 можна було скористатись ракетами для горизонтального пришвидшення персонажа. Цю техніку придумав Джон Ромеро – один з засновників ID, та її гейм-дизайнер. (тож це було радше пасхалкою аніж справжнім багом)
2️⃣ А от вже в першому Quake, команда розробки безжально “тестуючи” в дезматчі один з білдів гри, випадково винайшла справжній Rocket Jump. Тім Уїллітс, провідний дизайнер ID Software в ті часи, в своєму інтерв’ю пригадує той матч: “Джон Кеш щойно взяв червоний бронежилет але був затиснутий нами в куті і був приречений, тож він сказав ‘Окей хлопці, якщо вже судилося померти, то заберу вас із собою’. Потім він спрямував зброю під ноги й вистрілив ракетою, але замість того щоб померти – злетів в повітря й приземлився позаду нас. Так народився Rocket Jump”. Таким чином, саме Джон Кеш, розробник ID Software, який “тестував” Qauke I, і є тією людиною, якій ми завдячуємо одним з найвідоміших багів, що став фічею.

Подальші пошуки не привели мене до якихось інших прізвищ, тож зупинюсь на цих двох. Особисто мені подобається версія Тіма Уїллітса, в якій він батьком легенди називає свого колегу Джона Кеша.

А яка версія більше до вподоби вам? Чи може навіть маєте свою? Пишіть в коменти!

PS Навіть я колись дуже давно задротив в Quake II (дезматч на діалапі) й мав суттєву перевагу над своїм візаві, коли засвоїв цю чіт-техніку 🚀

3 April 2020
Автор: 
Mikhail Chub

Leave a comment

Leave a Reply